آزمون های الکتروفیزیولوژیک

برخی از آزمون های الکتروفیزیولوژیک عبارتند از :
ABR
Auditory Brainstem Response یا تست شنوایی پاسخ ساقه مغز. در واقع در این تست با استفاده از دستگاه مخصوصی پاسخ های الکتروفیزیولوژیک ساقه مغز به تون های ارسالی به گوش، ارزیابی و ثبت می شود. این تست از ارزش تشخیصی بالایی برای تمام سنین برخوردار بوده و همچنین برای نوزادان و کودکانی که همکاری لازم در تست معمولی را ندارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
ASSR
Auditory Steady-State Response یا تست پاسخ های پایدار شنوایی. این آزمون یکی از آزمایش های الکتروفیزیولوژیک شنوایی می باشد که قادر است بدون نیاز به همکاری بیمار آستانه های شنوایی او را تعیین کند. از آنجا که تعیین آستانه های شنوایی توسط این آزمون نیازی به توجیه فرد آزمایش شونده و پاسخ های آگاهانه وی ندارد ابزار خوبی برای ارزیابی شنوایی کودکان، سالمندان و به طور کلی افراد سخت آزمون به حساب می آید.
OAE
Oto Acoustic Emission یا گسیل های صوتی گوش.این تست نشانگر عملکرد حلزون گوش خواهد بود. با یک بلندگوی کوچک، صداها به درون گوش فرستاده می شود. یک میکروفون پاسخ حلزون به این صداها را ثبت می کند. به این ترتیب اطلاعات با ارزشی از نحوه عملکرد سلول های مویی در حلزون به دست می آید.