صدای ناهنجار گوش جنین را می آزارد و احتمال سقط را افزایش می‌دهد

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران:

صدای ناهنجار گوش جنین را می آزارد و احتمال سقط را افزایش می‌دهد
رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: شنوایی اولین حسی است که در نوزاد شکل می‌گیرد و نوزاد 4 ماهه صداها را کامل می‌شنود. بنابراین هر صدای ناهنجاری که مادر می‌شنود بر سیستم شنوایی جنین نیز اثر مخرب می‌گذارد و البته احتمال سقط را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: صدای ناهنجار گوش جنین را می آزارد و احتمال سقط را افزایش می‌دهد

خسرو گورابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره پایش شنوایی در نوزادان اظهار داشت: در طرح غربالگری شنوایی نوزادان اکنون پوشش 70 درصدی داریم و شنوایی نوزادان در اکثر زایشگاه‌های کشور ارزیابی می‌شود. پس از تولد، شست‌وشو و مقیاس آپگار به ارزیابی شنوایی نوزادان پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین حسی که در دوران جنینی شکل می‌گیرد شنوایی است، ادامه داد: سیستم شنوایی نوزاد در 4 ماهگی کامل می‌شود و نوزاد به طور کامل صداهای محیط را می‌شنود همچنین به محض تولد تنها حسی که به طور کامل قابلیت استفاده دارد شنوایی است به همین دلیل است که اولین ارتباطات نوزاد با محیط، گفتاری است.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: در نتیجه شنوایی انسان از همان ابتدای تولد قابل اندازه‌گیری است و اتفاقاً این ارزیابی می‌تواند موجب پیشگیری از ابتلا به اختلالات شنوایی شود.

این شنوایی‌شناس در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأثیر صداهای ناهنجار بر سیستم شنوایی جنین اظهار داشت: هر صدای ناهنجاری که مادر می‌شنود بر سیستم شنوایی جنین نیز اثر مخرب می‌گذارد و علاوه بر مشکلات شنوایی می‌تواند موجب ترس و وحشت و استرس شود که این موضوع احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که توصیه می‌شود زنان باردار در معرض سر و صدای شدید قرار نگیرند احتمال افزایش استرس و وقوع سقط جنین است.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.