نقش والدین در تیم آموزشی کودکان کم شنوا

 نقش والدین در تیم آموزشی کودکان کم شنوا 

سلسله مباحثی پیرامون شنوای و شنوایی شناسی (43)

والدین به عنوان مهم ترین افراد در این تیم آموزشی جهت همکاری مثبت با سایر متخصصین باید اقدامات زیر را انجام دهند:

  • لیستی از موضوعاتی را که می خواهید با متخصصین درباره آنها بحث کنید، تهیه کنید.
  • برای اطمینان از اینکه متوجه تمامی مباحث شده اید هر مطلبی راکه متخصصین به شما می گویند، تکرار کنید
  • هیچگاه از اشتباه کردن، سوال پرسیدن و درخواست از متخصصین برای بیان مجدد اطلاعات جدید نترسید.
  • اطلاعات لازم درباره نحوه رفتار ، چگونگی برقراری ارتباط و پیشرفت رشدی کودک خود را به متخصصین بدهید.
  • نکات مورد توجه درباره کودک را هنگام بازی های فردی و گروهی، اسباب بازی ها و بازی های مورد علاقه یادداشت کنید
  • تلاش کودک برای برقراری ارتباط مانند زبان اشاره، تکان دادن سر و حرکات صورت را ثبت کنید.
  • فعالیت هایی را که برای کودک چالش آفرین است را نیز یادداشت کنید.
  • حمایت خود از کودک را از طریق حضور در جلسات اولیا و مربیان مشارکت در فعالیت های مدرسه و ارتباط با سایر والدین و پرسنل مدرسه نشان دهید.
  • با اینکه توصیه های متناقض متخصصین مختلف ممکن است موجب سردرگمی شما شود، به عنوان رهبر این گروه باید با اعتماد به نفس تصمیمات لازم را بگیرید.

 

منبع: راهکارهای آموزشی و توانبخشی کودکان کم شنوا

نویسندگان: خسرو گورابی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یونس لطفی، رضا حسین آبادی و نفیسه شمیم

به همت ادیولوژیست نورین تقی پور

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.