زبان آموزی کودکان کم شنوا

زبان آموزی کوکان کم شنوا
سلسله مبا حثی پیرامون شنوایی و شنوایی شناسی (28)
یادگیری زبان یک فرآیند طبیعی است که از طریق شنیدن و تعامل با محیط پیرامون رخ می دهد. لذا به یاد داشته باشید:
1) یادگیری زبان به دلیل محدودیت کودکان سخت شنوا و ناشنوا از ارتباط دوطرفه بین کودک و والدین و کودک و محیط پیرامون به آسانی کودکان شنوا نخواهد بود.
2) خانواده باید حداکثر تلاش خود را برای قراردادن کودک در معرض تجارب مفید در مدرسه، خانه و اجتماع به کار ببرد.
3)برای ارتباط با کودک خود زمان کافی صرف کنید.
در ادامه اطلاعات و پیشنهادات مفیدی را برای تدارک محیط زبانی مناسب کودک سخت شنوا یا ناشنوا ارایه خواهیم داد. امید است بکارگیری این نکات موجب تحولی مفید در برقراری ارتباط کودکتان با شما و محیط اطراف خود باشد.
منبع: راهکارهای آموزش و توانبخشی کودکان کم شنوا
نویسندگان: خسرو گورابی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یونس لطیفی، رضا حسین آبادی و نفیسه شمیم
به همت ادیولوژیست نورین تقی پور

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.