روز جهانی ناشنوایان گرامی باد

روز جهانی ناشنوایان گرامی باد
یکی از مهم‌ترین حواس انسان، شنوایی است. بدون داشتن حس شنوایی، سازگاری انسان با محیط دچار اختلال و یا تأخیر می‌شود. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، به فردی که قادر به شنیدن مانند افرادی که شنوایی طبیعی دارند نیست، ناشنوا می‌گویند. آستانه شنوایی 20 دسی بل است و به فردی که با دو گوش خود کمتر از این مقدار بشنود، ناشنوا یا کم‌شنوا گفته می‌شود. ناشنوا در مهارت‌هایی مثل گفتار و زبان دچار مشکل است، که این مهارت موجب ناسازگاری فرد ناشنوا با محیط می‌شود.

آمار تعداد ناشنوایان در کشورهای توسعه یافته

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، پنج درصد از جمعیت کره زمین برابر با 360 میلیون نفر، دچار ناشنوایی یا کم‌شنوایی هستند. در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند فرانسه با 7.5 میلیون نفر ناشنوا، آلمان با 10 میلیون نفر ناشنوا، ایتالیا با 7 میلیون نفر ناشنوا، لهستان با 5 میلیون نفر ناشنوا، اسپانیا با5.5 میلیون نفر ناشنوا، هلند با 2 میلیون نفر ناشنوا، انگلیس با 7.5 میلیون نفر ناشنوا و آمریکا با 35 میلیون نفر ناشنوا نفر زندگی می‌کنند.

روز جهانی ناشنوایان

از سپتامبر سال 2009، سازمان ملل، روز 28 سپتامبر مصادف با شش شهریور را روز جهانی ناشنوایان نامیده است. شعار روز جهانی ناشنوایان در سال 2022، افزایش آگاهی در مورد مسائلی است که ناشنوایان در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.